ŠOKOLAADI-MÜNDISYLLABUB & KODUNE AFTER EIGHT


Mul oli au olla võõrustaja Ladies Luncheon pundile ning pakkuda maitsva kihiseva kõrvale nauditavaid maitsemeelte kõditajaid. Magusroaks tahtsin seekord teha midagi muud kui kooki või torti, sest ma ei ole viimasel ajal enam enda küpsetistega rahul. Mõmmi ütleb, et ma olen ülemäära kriitiline enda suhtes. Võibolla. Ma ei tea kas teistel ka nii on, et sööjad kiidavad ohtralt, aga enda jaoks nagu jääb midagi vajaka? Mul on maitsemeel vist veidi paigast ära hetkel, sest tunnen oluliselt suuremat rõõmu lihtsast enda tehtud marjajogurtist kui udupeenest crème brûlée'st.
Ka käesoleva magustoidu puhul, mida tõepoolest kõik eranditult väga kiitsid, jäi minu jaoks justkui midagi õige pisut puudu ja ma ei oska sellele nime anda ega sõnadesse panna. Oeh. Siiski tunnistan selle maiuse väga heade asjade klassi :)

Magustoidu highlight oli minu jaoks kodune After Eight. Idee noppisin ühest Eesti toidublogist suvel, aga vat ei suuda meenutada kelle omast ja googel ka vastust ei anna. Igatahes see isik oli leidnud selle omakorda netiavarustest, mistõttu, ma loodan, ta väga ei pahanda, et ma temale ei viita :) (üks allika variant võõrkeeles (ja neid on palju) on siin)


KODUNE AFTER EIGHT

piparmündilehti
tumedat šokolaadi

Sulata veevannil šokolaad. Eemalda piparmündil lehed vartelt ning kasta ettevaatlikult sulanud šokolaadi sisse nii ühelt kui teiselt küljelt. Tõsta fooliumile ja lase taheneda. Pane mõneks ajaks külmkappi. Eemalda fooliumilt ettevaatlikult, et leht katki ei käriseks. Maitsevad oivaliselt. Head krõbistamist!



ŠOKOLAADI-MÜNDISYLLABUB (Allikas: http://piretiretseptid.blogspot.com/2011/10/mundine-sokolaadisyllabub.html)

30 g münti
0,5 dl piima
400 g vahukoort
0,7 dl suhkrut
0,5 dl kanget kohvi
0,5 dl konjakit
100 g tumedat šokolaadi
2 munavalget
250 g mascarponet

Originaalretseptis oli küll ette nähtud 150 gr münti, ent sellise koguse soetamine siin oleks läinud liiga kalliks. Seega improviseerisin pisut ja jätsin tugevama maitse saamiseks peenestatud piparmündimassi vahukoore sisse. Toimis väga edukalt.

Lase potis vesi keema ja pista mündioksad umbes 20 sekundiks vette. Kurna ja vala üle jääkülma veega. Kurna veelkord ja patsuta majapidamispaberiga kuivaks. Nopi lehed vartelt ja pane piimaga köögikombaini, töötle peeneks. Vahusta rõõsk koor 0,4 dl suhkruga ning sega ettevaatlikult mündi-piimaseguga.

Vala kohvi ja konjak kastrulisse ning lisa tükeldatud šokolaad. Kuumuta segu pidevalt segades, kuni šokolaad on sulanud ning lase veidi jahtuda. Seejärel sega hulka mascarpone ning 0,3 dl suhkrut.

Vahusta munavalged kõvaks vahuks ning sega ettevaatlikult šokolaadisegule juurde.

Tõsta lusikaga segud kihiti klaasidesse ja hoia enne serveerimist üleöö külmas. Maitseb mõnusasti, ei ole liiga rammus ega ülemäära magus. Isegi need, kes vahukoorega eriti heades suhetes pole, sõid ja kiitsid. Kogusest jagus kuule 25 cl klaasile. Oleks kannatanud isegi veel väiksemad ampsud teha.

Eriti maitses mulle see šokolaadi osa, nagu mousse au chocolat ainult et vähem kaloreid :) Teinekord võiks seda eraldiseisva maiusena kasutada ja võibolla isegi väikse mündiga rikastada...Proovib! :)

No comments:

Post a Comment