JOGURT

Jogurtiga siin maal pole me päris sõbraks veel saanud. Peamiselt müüakse neid 4-pakkides a la Activia, Danone jpt tuntud ja tundmata isendid. Häda on selles, et sa pead väga tähelepanelikult pakki silmitsema, et millist sa neist valid, sest ühed on 0%-sed ning seetõttu parajad aspartaamipommid, teised see-eest rohke suhkruga, millest ma ka vaimustuses pole. Tõele au andes, ei meeldi üldse mulle need väikestes plasttopsides müüdavad jogurti wannabe'd. Aga teistsuguseid siin õieti polegi.



Mind teeb tohutult kadedaks see Eesti reklaam, kus näidatakse E-ainete vaba jogurtit...tahan ka! Muidugi ei ole kõik E-ained pahad, aga see on uskumatu kui palju me neid endale sisse ajame, iga suutäiega põhimõtteliselt. Kui mul suvel anti nimekiri asjadest, mida ma 2 nädalat pidin vältima oma toidus ning see nimekiri sisaldas muuhulgas ka E100 - E1518 lisandeid sh säilitus- ja värvained, maitsetugevdajaid, paksendajad, emultsifiaatorid ja muud keerulised asjad, siis oli poes käimine tõeline piin. Ma pole elus nii pikalt aega kulutanud ühe suvalise toidupoe külastusele, nii hoolikalt silte lugenud ja nii palju ahastanud, et midagi süüa pole. See oli keeruline aeg, ent jätis mulle harjumuse lugeda hoolikalt pakenditelt infosilte, kui ikka vorstis ei ole liha ja juustus on hulgim värvaineid ja maitsetugevdajaid ning jogurt sisaldab vaid 0,002% marju, siis minu ostukorvi nad ei jõua.

Ma ei oska kahjuks nullist ise jogurtit teha ja kindlasti sisaldab ka see maitsestamata jogurt mingeid aineid, mida võiks vältida, aga siiski saan ma natuke rohkem kontrollida seda, mis minu jogurtis leidub...marju näiteks :)

banaani
(külmutatud) marju
maitsestamata jogurtit
mett

Mikserkannus või köögikombainis kõik omavahel segamini vuristada ja nauditav vahepala ongi valmis. Koguseid pole ma kunagi mõõtnud, sestap ei oska neid ka siia kirjutada. Aga jogurt on veenev ja võluvalt maitsev - ise tehtud, hästi tehtud! :)

No comments:

Post a Comment