JAMIE PERFEKTNE AHJUKANA

Ahjukana on minu arust üks vahva roog - mida lihtsam ta on, seda maitsvam. Tuleb valida üks ilus lind (mida õnnelikum, seda parem), hõõruda ta sisse soola ja pipraga ning lükata ahju ca 1,5 tunniks. Sedakorda aga tahtsin katsetada Jamie Oliveri nippi, kus kana sisse susatakse noaga täkiliseks torgatud sidrun ja veidi maitseaineid. Jamie poiss olla avastanud selle puhtjuhuslikult, nagu kõik head asjad siin maailmas sünnivad eks. Ta torkas kogemata kombel kuuma sidruni sisse augu, mispeale see hakkas susisema, visisema ja ajas auru välja. Otse loomulikult tuli Jamie KOHE ideele, et see susisev sidrun kana sisse susata :)
Hea oli, et tuli! Tõepoolest, see annab kanale nii meeletult maistva meki (rääkimata nendest lõhnadest) ja muudab selle nii mahlaseks, et see lihtsalt sulab suus. Ega muidu me tervet kana poleks kahe peale ära lahendanud :D



Sul on vaja:
1 (õnnelik) kana, ca 1,5 kilone
1 sidrun
1 peotäis herbe (mul oli sidrunitüümian)
soola-pipart
oliivõli
juurikaid vabal valikul, mina kasutasin:
4 porgandit
4 kartulit
2 pommut ehk baklažaani
2 sibulat
1 terve küüslaugu

Võta kana 30 minutit enne ahju panemist külmkapist välja. Kuumuta ahi 240 kraadini. Piserda kanale oliivõli ja maitsesta soola ning pipraga nii seest kui väljast. Torka väikese noaga sidrun auguliseks ja pane see koos peotäie tüümiani või muude herbidega kana sisse. Juurikad pese korralikult puhtaks, pole vaja koorida. Kuhja porgandid ja sibulad ning küüslauk (koorimata) ahjupanni keskele ja piserda oliivõliga üle. Kui kana on rasvane, siis pole seda tegelikult vaja teha. Aseta kana neile otsa lamasklema ja pista ahju, alandades selle temperatuuri kohe 200 kraadile. Küpseb ta seal ca 1 tund ja 30 minutit. Kui sa teed kartuleid ja pommusid nagu mina, siis sega need kausis oliivõli ja soolaga ning pane kanale mesti viimaseks 45 minutiks. Kui juurikad tunduvad liiga kuival, siis lisa veidi vett anuma põhja, sellest saab ka hea leeme prae juurde. Jamie soovitab kana vahepeal kasta, aga ma ei näinud selleks vajadust.

See on uskumatult maitsev kana. Ma reeglina ei armasta kanarinda, aga seekord oli see esimene asi, mida ma kihvadega ründasin...jeez milline rõõm!

Allikas: Jamie Oliver

1 comment:

  1. Kahel käel nõus! Ma ei ole ammu-ammu tervet kana ahjus küpsetanud, aga kui seda sidruninippi kuulsin, proovisin kohe. Ja ausõna, ma ei ole vist eales nii suurepärase puhta sidrunimaitsega ja mahlast kana söönud! Ja milline leem...uhh-ahh! Terve pere pistis seda lusikaga. :) Minu väikeseks muudatuseks oli see, et küpsetasin kana küpsetuskotis, kuhu valasin algul piisakese vett. Ja kana maitsestasin soola, valge pipra ja...kaneeliga! Kõik kokku oli imehea!!!

    ReplyDelete