TOMATINE PAPRIKASUPP

Tomatised maitsed on meie köögi lahutamatuks osaks. Ma arvan, et koguseliselt on tomat suurim asi, mida poest koju tassime, kas siis ehedal kujul või konserveerituna. Ja praegu on poes see punane sõber nii võrratult hea ning soodne pealekauba. Mulle meeldib, et siin müüakse tomateid kenasti kobaras varre küljes. Minu arust see hoiab nende maitset tugevamana ja järelvalmimine on ka kõvasti parem. See võib olla siiski pelgalt minu ettekujutus :) Küll aga sain ma teada, et tomatid järelküpsevad kodus kiiremini, kui need asetada paberkotti koos banaaniga. Mis banaanist saab, seda ma ei tea :)

Tomatid sisaldavad palju lükopeeni ja beetakaroteeni ning on tänu sellele võimas antioksüdant. Lisaks pidavat ta vähendama vähiriski, diabeeti, luuhõrenemist, südame- ja veresoonte haigusi jne.


Koduse inimesena on mul palju aega telekat vaadata eksole, juhtusin vaatama saadet Dr Oz (no comments) ning sain teada, et kõige rohkem lükopeene leidub nt tomatikastmes (soojana töötlemisel suureneb lükopeeni sisaldus). Ja enim toiteaineid leidub tomati koores, seega on koorega valmistatud tomatipüree tervislikum kui kooritud tomatitest tehtu. Küll aga on lükopeen rasvaga lahustuv, seega sörtsuke õli teeb ainult head.

Teine päevakangelane on punane paprika. Tema sisaldab suurel hulgal C-vitamiini ja ka P-vitamiini. Viimane pidavat jällegi hea olema veresoontele, kilpnäärmele ja ainevahetusele. Paprikas on ka foolhapet ja igast muid vitamiine ka. Ehk siis kasulik kui kurat.

Lisaks maitsevad nad mõlemad kohutavalt hästi ja kokku sobivad ka nagu rusikas silmaauku (eestlastel on ikka ilusad ütlemised). Kuna ma hästi suppe armastan, siis saigi valitud eelpool nimetatud tegelastest üks vahva keedus, mille originaalretsepti leidsin siit.

3 punast paprikat
400 g purustatud tomatit
2 sibulat
3 küüslauguküünt (pressitud, annab rohkem maitset)
1 puljongikuubik
veidi vett
törts õli
Pipar, basiilik, tüümian, oregano, pilipili, vajadusel soola

Poti põhja sutsu õli ja kui see kuumenenud on, siis lisada hakitud sibul. Mõni minut seda kuumutada, siis lisada hakitud paprika ja purustatud küüslauk. Praadida seda umbes viis minutit. Nüüd on järg purustatud tomatite käes ning puljongikuubikki ei pääse sest loost. Veidi vett ka otsa, nii et vedelikku oleks juurikate ääreni. Ja las see pada nüüd podiseb tasasel tulel nii kaua kui paprika on kenasti pehme. Kaua see just aega ei võta. Pott tulelt ja saumikseriga kõik püreestada. Kui tundub liiga paks, võib vett juurde lisada. Ja nii lihtne see oligi. Väga kalorivaene ka, sobib oivaliselt lõunasöögiks kui ees on ootamas suurejooneline õhtusöök nagu meil :) Maitseb oivaliselt. Head isu!

PS: Toidupilte ei oska ma teha, kes ilusaid pilte tahab, vaadaku originaalretsepti ;)

Allikas: http://n2ljarotid.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment