KIRSI-TOORJUUSTUKOOK

Seni kuni mul pole mikserit ja ma ei suuda otsustada, et millist neist mul vaja on, tuleb teha kooke, mis ei vaja vahustamisel abi...ütles Kairi ja kadus kööki. Ma ei viitsinud retseptide uurimistööd teha ja otsustasin, et panen kokku need asjad mis head tunduvad ja mis kapis on üldse. Eks see libe tee ole :) Mäletan juba varajasest noorusest, et hetkel mil otsustasin ema retseptivihiku nurka visata ja end meister koogivalmistajaks kutsuda, hakkasid ahjust välja voolama plönnid ja käkid ning oma suurepärase tiitli pidin koos nendega alla neelama :) Aastatega on õnneks juurde tulnud kogemust ja veidi loogilist mõtlemist (rõhk sõnal veidi), mistõttu sai kook nii nagu üks kook olema peab - mahlane ja suussulav :)


Koogi põhi on tegelikult tavaline purukate:
150 gr jahu
75 gr suhkrut
100 gr külma võid
Näppida kõik purutaoliseks massiks. Eriti mugav on köögikombaini abi selleks kasutada (see õnneks majapidamises leidub).

Täidis:
175 gr naturaalset toorjuustu
250 gr maitsestamata jogurtit (jogurt sattus ounti lihtsalt seetõttu, et toorjuustu mul polnud rohkem, vabalt võib selle ära jätta ning toorjuustu topelt panna)
1 dl suhkrut
2 muna
vanillisuhkrut

Ja veel:
350 gr kompotikirsse
maitse järgi šokolaadi


Täidise asjad segada kokku. Koogivorm (23 cm) määrida kergelt võiga, panna purutaigen põhjaks, otsa kirsid ja kirsside vahele šokolaaditükke. Mul oli tumedat šoksi, aga sobib ka valge või piimakas, kellele kuidas rohkem meeldib. Vala täidis kõige peale ja küpseta 180 kraadises ahjus 45 minutit. Meile meeldis kook leigena kõige rohkem, siis oli šokolaaditükid sellised mõnusad sulavad-voolavad mmmmm...

No comments:

Post a Comment