TZADZIKI & LIHAPALLID

Meie Kreeta reisi suveniir on tzadziki kaste :) Olin enne ju ka seda saanud, või noh nii ma arvasin, aga seal ma armusin sellesse kastmesse põhjalikult. Meenutamaks seda toredat pulmareisi, teeme aegajalt kodus ikka tzadzikit õhtuseks ampsuks kas juurikate, saia või lihapallidega.



Tzadzikiks läheb vaja:
pool pikka kurki
1 küüslauguküüs
kreeka jogurtit
törts õli
sorts ouzot
soola, pipart

Kurk tuleb riivida ning saadud massist vesi välja pigistada. Riivitud kurgile lisada kreeka jogurt (sobib ka kodumaine kohupiimapasta), purustatud küüslauk, sool, pipar ja törts õli ning ouzot. Viimast mul seekord polnud ning asendasin selle purustatud fenkoliseemnetega. Maitses jällegi oivaliselt!

Lihapallid on maailma lihtsamad asjad, hakklihale segada hulka meeldivad maitseained, muna, riivsaia ja põhimõtteliselt valmis nad ongi.

400 gr hakkliha
1 muna
2 spl riivsaia
maitseained (seekord pili pili, kurkum, vürtsköömen)
sool, pipar
1 küüslauguküüs
1 tl hakitud kaffir lime leaves pastat
1 punt mündi lehti
(oivaliselt sobib ka koriander, aga mul polnud)

Kõik kokku segada, pallikesteks veeretada ja ahjuplaadile ritta laduda. Panna ahju higistama nii 200 kraadi juurde umbes 30 minutiks...sa näed kui nad on valmis :) Maitsevad nii-nii hästi!

No comments:

Post a Comment