EHTNE KÕRVITSAKOOK

Viimasel ajal olen kõrvitsaid koju tassinud nagu orav pähkleid pesasse. Täiesti arusaamatu lugu, sest ma pole kunagi eriline kõrvitsa fänn olnud. Aga peab ütlema, et kõik asjad, mis sellest siiani tehtud, on ka väga head tulnud.

Juba pikemat aega on Mõmmi kõrvitsakooki nõudnud. Tema Ameerikamaal kunagi sai ja siiani sellest hea mälestus. Vot ja ole siis nii armas ja tee järgi, mis sest et sa pole elus ühtki kõrvitsakooki saanud :) Õnneks on tänapäeval internet! Minus hakkab see mälestus tuhmuma, et kuidas oli elu enne...et kuidas kõik retseptid tulid raamatutest ja käest kätte, mis kirjutati väiksesse kaustikusse ilusti ümber. Igas majapidamises oli üks. Nüüd on toidublogid :)


Ent koogist.


See kook on jõulude maitsega ning sametilise tektuuriga, ehe american pumpkin pie :) Ja ääretult lihtne valmistada.

Koostis:
425 gr kõrvitsapüreed
379 gr magusat kondenspiima (1 purk)
3 muna
2 tl kaneeli
1 tl ingverit
1 tl muskaatpähklit
0,5 tl soola
õhukeseks rullitud muretainast (vormi suuruse jagu)

Kuumuta ahi 200 kraadini. Küpsetuspaberiga vooderdatud vorm kata õhukese taignakihiga ning jäta talle üsna kõrged ääred. Ma tunnistan ausalt, et sedakorda ostsin valmis taigna, sest siin müüdavad sobivad selle koogi jaoks suurepäraselt. Need on tõeliselt imeõhukeseks rullitud, nii et muude kookide juures ma ei oskagi neid kasutada. No ja veel üks põhjus valmis produkti kasutamiseks, oli see, et mul pole a) taignarulli ja b) piisavalt tööpinda (klaasist söögilaud ei tundunud hea alternatiiv).
Toesta koogi servad fooliumiga, torka põhja kahvliga augud ja eelküpseta ca 10 min seni kui pealt tõmbab kõvaks ja pruunikaks. Või hoopis "pimeküpseta" põhja 10 min.
Alanda ahju temperatuuri 160 kraadini.
Täidise valmistamine on käkitegu: kõrvitsapüreele lisada kondenspiim, munad ja maitseained ja segada kõik ühtlaseks. Vala täidis taignale ja saada ahju ca 35-40 minutiks. Lase jahtuda enne serveerimist. Eriti popp kui saad lasta tal ahjus jahtuda (uks lahti), siis ta ei lähe pealt katki. Pragude vältimiseks on hea ka nn veevann ahjus küpsetamise ajal.



Allikas: http://allrecipes.com/Recipe/perfect-pumpkin-pie/detail.aspx

4 comments:

  1. Mul vajusid ääred põhjaga samaks massiks ahjus. Mis ma valesti tegin ? :D

    ReplyDelete
  2. Mina olen koogi servad toestanud fooliumiga. Teine hea nipp on kui panna põhjale foolium nii, et see ka servi katab ning sellele siis kiht kivikesi, ube või herneid (kuivatatud) ning nn pimeküpsetada seda hoopis. :)

    ReplyDelete
  3. Muuseas tegin seda kooki just uuesti Halloweeniks suisa kaks korda, sest niipea kui olin siia kommentaari kirjutanud servade toestamise kohta, unustasin selle automaatselt ise ära :D Takkatipuks olid ka kraadid liiga kõrged ja koogile kaitseks asetatud foolium tõmbas eemaldamisel terve pealmise kihi maha. Ma kohe oskan, kui juba, siis ikka täiega :)
    Teine kook siis toestatult ja madalama temperatuuriga (160) küpsetatult tuli väga bueno! :)
    Parandan ka retsepti.

    ReplyDelete
  4. Mul tekkis küsimus, mida tähendab servade toestamine fooliumiga ja kui palju muretaigent põhja jaoks läheb? Teeksin muretaigna ise, aga ei oska kogustega arvestada.

    ReplyDelete