BEEBIFORELL MANDLIKUUES IDAMAISE RIISIGA

Üldjoontes on kala Belgias mõrvarlikult kallis ja minu jaoks on see täiesti arusaamatu lugu, et kuidas saab lõhe kilo Eestis maksta 8 eurot ja siin 24. Õnneks teevad kauplused vahel mõnusaid soodukaid, tuleb vaid silmad lahti hoida. Sedakorda jalutasin poest koju kahe toreda beebiforelli seltsis rõõmsalt väikest viisijuppi ümisedes.

Kalad peaks olema roogitud, aga terved ehk siis pea ja sabaga. Pann peaks seetõttu olema üsna suur, soovitavalt isegi ovaalne. Mul pole ei üht ega teist, lisaks on mu köök tibatilluke - kui kalad sisse mahuvad ja ise ka end sinna pressid, siis panni jaoks on ruumi üsna vähe :) Niisiis ei mahtunud kalad ühes tükis mul pannile ära ja ma olin sunnitud eemaldama nende pead... Off with their heads! (Alice in Wonderland)


BEEBIFORELLID MANDLIKUUES

2 roogitud beebiforelli
30 gr mandlilaaste
1 kimp peterselli
1 sidruni mahl
jahu
võid
õli
soola, pipart

Loputa kalad külma vee all ja patsuta majapidamispaberiga kuivaks. Maitsesta soola ja pipraga mõlemalt poolt. Seejärel veereta neid jahus, üleliigne raputa maha. Aja pannil õli kuumaks, lisa sinna veidi ka võid, et kõik ikka maitsvam saaks ning aseta forellid särisema madalal kuumusel umbes 6-7 minutiks. Keera forellid ettevaatlikult ümber ja prae teiselt küljelt ka 5-6 minutit. Samal ajal pruunista väheses võis mandlilaastud, lisa sidrunimahl ja hästi peeneks hakitud petersell. Maitsesta soola ja pipraga ning lase mõni hetk läbi kuumeneda. Serveerimiseks aseta forell taldrikule ning kuhja üle mandliseguga.

IDAMAINE RIIS
2 dl riisi
5 dl vett
1 tähtaniis
3 kardemonikauna
1 tl kurkumit
soola
soovi korral rosinaid

Pane kõik patta ja lase keema. Hauta tasasel tulel seni kuni vesi on aurustunud ja riis pehme. Väga hea ja meeliülendavalt kaunis lisand :)

No comments:

Post a Comment