Teravhapu hiidkrevetisupp kookospiimaga

Head uut aastat kõigile! Olgu ta lustakas ja heatahtlik ning hästi maitsev!
Uus aasta vast palju muudatusi siia blogisse ei too - pealkirjad läksid madalamaks ja kommenteerimine avatumaks, muidu aga ikka see sama vana sara :)

Oleme nüüd tagasi koduses Brüsselis. Lumi on nähtud ja tõele au andes mulle sobiks, kui see toode kenasti Eestimaa pinnal püsiks ja siia oma haaret ei laiendaks. Mitte, et need sügistormid nii oluliselt meeldivamad oleksid, aga vähemalt elu ei seisku seetõttu, mis aga lumega võib vabalt ja üsna tõenäoliselt ka juhtuda :)

Kodumaal oli tore viibida, aga taljele see õgardlusperiood hästi just ei mõju. Ja kuigi vahelduseks oli nii hea ja tore teiste poolt kokatud hõrgutisi manustada, siis tundsin lennukis Brüsseli poole, kuidas näpuotsad sügelema hakkasid ja mõte toidumaailma takerdus. Olin köögist puudust tundnud :)

Tassisin kodumaalt kaasa osa oma kokaraamatuid, nende seas minu erilise lemmiku Asian soups. Ma jumaldan Aasia suppe ja ei saa neist kuidagi isu täis. Lähiaja menüü siis selline idamaine ja lahja :)
Loomulikult tegin ma selle vea, et kasutasin üle pühade külmikus seisnud tšillipiprakauna. Ah sa mait kui kange see supp sai. Seega pidin lisama kookospiima, mida algses retseptis ei olnud teps mitte ette nähtud. Maitse oli väga hea, kookospiima lisamine lihtsalt muutis mõttetuks minu kaunid porgandililled, mida ma nii hoolega ennist vestsin. Vabalt oleks võinud tavalised rattad olla :)
Supp tuli selline kahe piprakaunaga tasemega keedus, mis oli täitsa restorani vääriline - hästi maitsev.



500 gr koorimata tooreid hiidkrevette
1 keskmise suurusega valge sibul, tükeldatud
2 sidruniheinavarre alumised valged otsad (ca 7,5 cm) lõigatuna ca 2,5 cm pikkusteks juppideks
4 värsket või 8 kuivatatud kaffir laimilehte
2-3 spl kalakastet
1-2 laimi mahl
1 punane tšillipiprakaun, õhukeselt viilutatud
1 keskmine punane sibul, õhukeselt viilutatud
2 porgandit, kooritud ja õhukeselt viilutatud
2,5 dl kookospiima
peotäis koriandrit

Puhasta krevetid, jättes pead ja kestad alles puljongi jaoks. Eemalda krevetil ka keset selga olev soolikas, see on öäk.
Pane krevetipead ja koored potti keema 2 l veega. Lisa valge sibul, pooled kaffir laimilehed ja pooled sidruniheinatükid. Aja kõrgel kuumusel keema ning seejärel vähenda kuumust keskmiseni ning keeda 25 minutit. Vahepeal võid vahtu ka pealt riisuda, kuigi otseselt seda kirjas polnud. Kurna leem läbi tiheda sõela (ma kurnasin läbi 2 kordse marli) ja viska sõelapeale jääv kraam ära.
Saadud puljong pane kastrulisse ja aja keskmisel tulel keema. Lisa järelejäänud sidrunihein ja laimilehed, porgand, punane sibul, tšilli, kalakaste ja laimimahl. Keeda kuni porgand on pehme.Seejärel õngitse supist välja laimi lehed ja sidruniheina tükid. Lisa kookospiim ja puhastatud hiidkrevetid ja keeda veel umbes 3-4 minutit. Korrigeeri maitseid lisades kalakastet kui soola on vähe ja laimimahla kui hapukust vajaka. Originaalretseptis oli 1 spl kalakastet ja 3 spl laimimahla, aga mul läks mõlemaid kõvasti rohkem.
Serveeri ohtra koriandriga, see toob kõik maitsed kuidagi eriti esile. Üks tänuväärne maitsetaim see koriander. Ja mõelda, mõned aastad tagasi ta üldse ei maitsenud mulle :)

Allikas: Suzie Smith "Asian soups"

No comments:

Post a Comment