SARVESOOLAKRÕBEDIKUD

Ja siin siis kolmas osaline küpsisevahetuses. Selle krõbediku osas on mul endal väga vastakad tunded. Nad on ääretult maitsvad, võluvalt lihtsad ja mõnusa krõbeda tekstuuriga, AGA...nad ei ole need, mis pidid neist välja tulema.

Osalt piinlikkuse ja osalt siiski hea tundega panin nad pakiga Eesti poole teele, sest mul ei olnud enam aega katsetada ja viivitada. Tähtaeg muudkui lähenes ja teised küpsised olid ju valmis, ma ei julenud neid kauemaks seisma jätta. Niigi võtab see postiga saatmine siit üüratuma aja ja mu süda veidi valutab, sest ma ei tea kuidas need küpsised kogu selle triangli üle elavad. Aga eks asjaosaline siis pärast kommenteerib :)



Küpsised ise, nagu ennist öeldud, olid minu arust väga maitsvad, just see tekstuur neil on imeline. Abikaasa ei suutnudki valida, et kumb on tema lemmik, kas see krõbedik või hoopis kardemonipätsike. Oma osa said ka ta töökaaslased, sest pakkisin ülejäävad küpsised kõik abikaasale tööle kaasa. Loodan, et maitsesid :)

Retsept:
100 gr toasooja võid
85 gr suhkrut
125 gr jahu
1 tl vaniljesuhkrut
1 tl vaniljearoomi
1 tl põdrasarvesoola

Üldiselt ma kahtlustan nende laialivalgumises kas vähest jahukogust. Küll ma selle "õige" küpsise ka välja timmin varsti :)


Need krõbedikud aga said tehtud nii, et toasoe või tuleb hõõruda suhkruga vahuliseks, seejärel lisada vaniljesuhkur ja -aroom ning põdrasarvesool ja jahu. Segada läbi ja veeretada teelusikatäied tainast käte vahel pallikesteks ja siis ahjuplaadile ritta jättes neile korralikult ruumi vahele, sest nad valguvad laiali. Küpsetada 150 kraadises ahjus 15 minutit.

Põdrasarvesool on tegelikult ammooniumkarbonaat, mis annab küpsistele selle imelise õhulise ja krõbeda tekstuuri. Haiseb kohutavalt, eriti küpsetamise ajal, aga see lahtub õige pea. Lähemalt saab lugeda siit.

Allikas: "süüdistame" http://londoneats.wordpress.com/ blogi :)))

2 comments:

  1. ee... mina küll mingeid küpsiseid ei näinud..
    Kahetsev töökaaslane

    ReplyDelete
  2. eks siis tuleb neid mingi aeg jälle teha :)

    ReplyDelete