NIGELLA IMEHEA BANAANILEIB

Andku proua Nigella mulle andeks, aga ma omavolitsesin tema retseptiga üksjagu. Algatuseks rosinad. Noh see, et mul kuldsed rosinad Sultanite asemel olid, ei ole vist veel kuritegu. Aga et ma alkoholi rummi seest välja ei aurutanud ja ristivastupidiselt selle ühes rosinatega hoopis tainasse surasin, see vist kvlifitseerub jämeda rikkumisena küll :) Lisaks muidugi see, et vähendasin või ja suhkru koguseid, kahe suure muna asemel panin kolm tavapärast ning pähklite osas ka piiranguid ei seadnud (originaal kreeka pähklitega).


Küpsetis on lihtsalt imeline, mõnusalt mahlane, banaanine ja rummine. Sobib manustada nii soojalt kui külmalt.

Ja ta on ohtlik, sest ühe tükiga on jube raske piirduda. Mis seal salata, isegi kahega on see keeruline ja reeglina võtad ikka kolm :)


100 gr kuldseid rosinaid
70 gr tumedat rummi
175 gr jahu
2 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl soodat
0,5 tl soola
1 tl vaniljesuhkrut
3 muna
100 gr võid
100 gr suhkrut
3 keskmist banaani (koorituna kaal 280 gr), püreestatud, mida valminumad, seda paremad
60 gr erinevaid pähkleid, purustatud

Pane rosinad rummi sisse likku ca tunniks. Nigella ajab hoopis rummi ja rosinad pannil keema, ent mina ei raatsi head kraami raisata. Vastupidi! Kuna ma ei saanud neid eriti kaua leotada, siis panin rosinad ühes rummiga kõik keeksi sisse.
Sega ühes kausis jahu, küpsetuspulber, sooda ja sool hoolikalt läbi. Sulata või.
Suuremas kausis sega omavahel suhkur, vaniljesuhkur ja sulatatud või, kuni tekib ühtlane mass. Klopi sinna ükshaaval munad. Lisa püreestatud banaan, purustatud pähklid ja rosinad ühes rummiga ning sega kõik hoolikalt läbi. Nüüd lisa kolmandikhaaval jahu pidevalt ja hoolikalt segades.
Vala võiga määritud ja jahuga ülepuistatud keeksivormi ja küpseta 170 kraadi juures 60 - 75 minutit (keeks on valmis kui keeksi keskele torgatud puutikk/nuga puhtaks jääb). Mul sai valmis 55 minutiga, aga ma ei oska ka täpseid kraade öelda, kuna mul ei ole sellist udupeent kaasaegset ahju, vaid klikiaegne isend, millega tuleb tunde järgi toimetada :)

Allikas: www.nigella.com

No comments:

Post a Comment