CHAI LATTE

Kui väljas lõõtsumas on tuuled...

Ootamatult on meie õuele pakane tulnud. Ja täiesti alatul kombel, sest toa aknast paistis sinine taevas, kus rõõmsalt siras päike ning pahaamamatu inimene võis vabalt arvata, et äärmisel juhul on õues üks kena mahe briis. Tutkit! Kuri külm tuul lõõtsutab su ümber, poeb sügisjope varrukast sisse ja näpistab niigi kahvatuid põski. Nagu Antarktikas elaks, ma ütlen. Trammi ootamine on tõeline piin, eriti kui selgub, et need käivad suvalise intervalliga, nii umbes 2 korda tunnis, sest jälle on streik. Urrr. Koju jõudes tahaks vaid kuuma jooki ja pehmet tekki.



Chai latte:
1,5 tassi vett
0,5 tassi kuuma vahustatud piima
1,5 tl musta teed
4 nelgitera
2 kardemoniseemet
1/4 tl ingveripulbrit
1/4 tl kaneeli
1/4 tl värskelt jahvatatud musta pipart
2 tl fariinsuhkrut

Vala vesi kastrulisse ja lisa vürtsid ning suhkur. Kuumuta keskmisel tulel 5 minutit ja siis lase keema tõusta. Eemalda tulelt, lase hetk veel rahuneda, lisa siis must tee ning jäta tõmbama 3-5 minutiks.
Kuumuta piim ja vahusta. Kurna tee tassidesse ja vala peale vahustatud piim.

Mulle väga maitseb see jook. Just enda tehtud variant, sest seda saad ise timmida - nii vürtsikust kui magusust. Nii palju kui ma Eestis olen chai lattet kohvikutes proovinud, tahab magususest alati keel suu lakke kinni jääda ja katsu sa siis sõbrannaga peent arutelu pidada :) Siin kohvikutes pole teist üldse kohanud. Minu arust on oluline aspekt veel see, et teed ei keedetaks läbi, sest see tapab ta ära. Ent tegelikult on kõik meetodid õiged, igaühele oma. Minu jook sai täpselt selline mida vaja oli - soojendav, maitsev ja kosutav.

No comments:

Post a Comment