Rikkalik kaerahelbepuder

Hommikud on mõnusad! Sellised päikselised ja sujuvad. Raadio mängib mahedaid viise. Köögist tulvab peent kohviaroomi ning pannil särisevad vorstid ja munad. Pärast hommikusööki võtad raamatu ja istud kohvitassiga terrassile. Soe tuul sasib juuksesalku, hommikune päike küütleb kasteheinalt vastu ning linnud siristavad ümberringi. Aeg jääb justkui seisma. Selline on unelm :)

Tavapärane hommik saabub äratuskella ja remonti tegeva naabri esimeste kellutõmmetega. Ilm on nii kuis jumal juhatab. Ei mingit kohviaroomi, kuna peened ja moodsad aparaadid seda ei tooda ning vorste ja mune ei prae ju argipäeva hommikuti keegi. Seega nosid laua ääres oma võikut, vaatad hommikust Terevisiooni ja terrassist võid vaid und näha, märts ju siiski.

Linnud vähemalt laulavad aastaringi - tuvid ei lenda kuhugi :)

Sellest hoolimata mulle meeldivad hommikud. Mulle meeldib vara ärgata, sest siis on päev pikem. Ja päevad on ju nii põnevad, täis igasugu õnnelikke pisiasju.

Hommikutega seoses üks vahva eluline tõde imearmsast A. Milne raamatust:

“When you wake up in the morning, Pooh,” said Piglet at last, “what’s the first thing you say to yourself?”
“What’s for breakfast?” said Pooh. “What do you say, Piglet?”
“I say, I wonder what’s going to happen exciting today?” said Piglet.
Pooh nodded thoughtfully.
“It’s the same thing,” he said.



Ma ei ole nüüd just eriti revolutsiooniline, kui ütlen, et eriti meeldivad mulle nädalavahetuse hommikud. Aga nädalavahetused ongi mõnusad, sest siis ei pea kuhugi kiirustama ning saab kõike seda teha, mille pärast ma hommikuid armastan - olla koos perega ja segamatult nautida maitsvat hommikusööki! Ei mingit kiiruga söödud võileiba ja tööle tõttavat abikaasat. Idüll!


Seekord siis üks rikkalik kaerahelbepuder meega. Tegemist on muideks kogusega ühele inimesele, sest minu palavalt armastatud abikaasa suhe kaerahelbepudruga on jäiselt jahe.

1 dl kaerahelbeid
1,5 dl vett
1 dl piima
pool peotäit kuivatatud jõhvikaid
pool peotäit rosinaid
näputäis soola
0.25 tl vaniljesuhkrut
0.25 tl kaneeli

serveerimiseks mett

Pane kastrulisse vee ja piimasegu, näputäis soola ning kuivatatud jõhvikad ja rosinad. Lisa vaniljesuhkur ja kaneel. Lase keema tõusta ning lisa kaerahelbed. Keeda tasasel tulel aegajalt segades 5-10 minutit, sõltuvalt kaerahelbe liigist. Seejärel eemalda pada tulelt ja lase kaane all 5 minutit haududa. Serveeri meega.

4 comments:

  1. Kust ja milliseid kaerahelbeid Sa ostad?

    ReplyDelete
  2. Ma arvan, et Carrefourist ma nad ostsin. Mingi Saksa kraam nr 1 märgistusega. Meil kaerahelveste eksperte kodus pole, seega meie jaoks täitsa ok kaup :)

    ReplyDelete
  3. Ma olen ka seda ostnud, aga Eesti toodanguga võrreldes ei anna need helbed minu meelest samaväärset tulemust. Mulle meeldiks, et pudrul oleks struktuursem, mitte nii liimjas. Mõtlesin, et peaks uurima mahekaupade poodidest, üks on vist seal Diamanti nurgal. No ja vene poodides on ka suur valik ega tiba ülehinnatud tunduvad.

    ReplyDelete
  4. Nad on jah sellised liimjad. Körti saaks edukalt teha :)
    Peangi uut pakki soetama hakkama, kuna tagavara sai otsa ja vahelduseks võiks tõesti muud proovida. Öko on muidugi Vene poega üsna samas hinnas. Esmalt aga kolin ära, praegu ma keeldun asju ostmast, mida just kohe hädasti vaja ei lähe :)

    ReplyDelete