Aasiapärane kanapuljong

Iga Aasia supi õnnesutmiseks on vajalik hea baaspuljong, mida siis keeduse meisterdamise ajal edasi tuunitakse. Kui ma tavapärastes suppides puljongikuubikuid meeleldi kasutan, siis millegipärast Aasia suppidesse ma neid panna ei tihka. Väljaarvatud see Pho lihapuljong, mida ma kuidagi ise teha, olgem ausad, ei viitsi. Lihunikule prantsuse keeles seletada, et ma tahan 5 kilo konte, kes seepeale kindlasti arvab, et mul on kodus vähemalt kolm berhardiini ja ilmtingimata selle kohta pärima hakkab...ei taha :) Pealegi keeb see õnnetu puljong 4 tundi. Ükskord! Seni aga tarbin Hiina supermarketist soetatud spetskuubikuid kui vaja.

Aasiapärane kanapuljong on aga märksa lihtsam. Tegelikult on see nagu tavalise kanapuljongi valmistamine, ainult, et patta viskad muuseas ka pundi koriandrit ja paar kaffir laimilehte. Või ingverit. Või galangalit. Või laimikoort. Mida parasjagu leidub.

Ma tegin 5 l puljonksi, sest igasse suppi läheb seda paari liitri jagu ja iga kord ei ju ei taha uut sulelist räsida. Niigi tuli mulle üllatusena, et supikanal on praktiliselt pea ja varbad ka veel küljes, rääkimata mõnekümnest sulerootsust. Puljong säilib külmkapis kenasti 5 päeva ja sügavkülmas suisa kolm kuud.


1,5 kg supikana
5 l vett
1 suur sibul
2 suuremat porgandit
2 sellerivart
1 punt koriandrit (eelisatult koos juurikaga)
3 värsket kaffir laimilehte või 6 kuivatatud isendit
3-4 tl meresoola
20 terapipart

Puhasta kana. Mina eemaldan kanalt ka saba, naha ja üleliigse rasva, sest ma ei armasta rasvaseid puljongeid. Kuna mulle meeldivad hästi selged puljongid, siis ma keedan kana kahes vees. Kõigepealt panen sulelise lihtsalt piisavasse veekogusesse hulpima, nii et ta oleks kaetud ja ajan pikkamisi vee keema. Koorin veidi ka vahtu, kuigi vist ei peaks. Kui enam vahtu ei tule, kana on keema hakanud, siis valan musta vee ära, pesen kana külma vee all puhtaks ja panen uue puhta veega (vastavalt retsepti kogusele) puhtas potis ta uuesti keema. Lisan kolmeks lõigatud porgandid ja poolitatud sibula, jämedalt hakitud sellerivarred, koriandri, kergelt rebitud laimilehed ning soola ja pipra. Keedan tasasel tulel 1,5 tundi. Seejärel võtan kana potist välja ja kurnan puljongi läbi tiheda sõela teise potti. Õngitsen ka suuremad rasvalaigud välja ja siis võib keedust edasi kasutada. Kui puljongil lasta täielikult jahtuda, siis on eriti kerge üleliigset rasva sealt eemaldada (kui peaks olema, minu jaoks alati on). Lihtne :)

No comments:

Post a Comment