Küpsetatud beebiforell valge veini ja fenkoliga ühes Hummeri aiaviljadega

Iga kord kui ma fenkolit toiduvalmistamisel kasutada soovin, mängime abikaasaga maha näitemängu, kus mina erudeeritult fenkoli kasulikkusest räägin ning abikaasa peenetundeliselt selle maitseomadusi kirjeldab... Ehk siis mina ütlen: "Ma panen fenkolit ka" ja tema vastab: "Öäkk!"

Ja iga kord oleme üllatunud, kui maitsev ja tore see köögivili siiski on lõpp-produktina. Mis muidugi ei takista sama näitemängu järgmine kord taasesitamast.

Beebi- ehk portsjonforell on mu suur lemmik, mõnusalt mahlane ja maitsev uimeline. Ja küpsetuspaberi sees on neid hea valmistada, see töötab kui aurutaja. Kala küll ei pruunistu, aga liha jääb mõnusalt hõrk ning hästi maitsestunud. Serva tegime seekord teistmoodi ahjujuurikaid, mille ma ühest minu arust kõige kihvtimast & mõnusamast toidublogist maha viksisin.



Beebiforell valge veini ja fenkoliga

2 beebiforelli, puhastatud, pead ja sabad küljes
fenkol, poolitatud ja viilutatud
sidrunit, viilutatud
paar puistet kuivatatud estragoni
paar lonksu valget veini (kala peale, kokk võib rohkem tarbida)
soola ja pipart

Retseptis oli ka 1 šalottsibul, aga selle ma unustasin ära. Ja või ma jätsin ise ära. Ausalt öeldes, ei tundnud kummastki puudust.


Pane suurele ristkülikukujulisele küpsetuspaberile viilutatud fenkolit ning aseta sellele soola ja pipraga maitsestatud kala. Topi talle kõhtu ka fenkolit ning suurem näputäis kuivatatud estragoni. Kata pealt sidruniviiludega, vala peale lonks veini ja voldi küpsetuspaber pealt kokku, kinnita hambatikkudega. Korda sama teise kalaga ning küpseta neid seejärel 200 kraadises ahjus 30 minutit.


Hummeri aiaviljad:

1 suur punane paprika, seemnetest puhastatud ja neljaks lõigatud
1 pommu, pikkupidi neljaks lõigatud
1 küüslaugu pea, koorimata, keskelt põigiti poolitatud
2 punast sibulat, neljaks sektoriks kumbki
4 tomatit, poolitatud
2 porgandit, kord pikuti, kord põigiti noaga teha

Need siis kõik hea õliga kergelt pintseldada üle, puistata üle soola ja pipraga ning rosmariinilehti ning oksa ka manu panna. Küpsetada ahjus 30 minutit.

Allikad:
kala mugandatud BBC Good Food lehelt
juurikad Abikelner Hummerilt

2 comments:

  1. Hummer on õnnelik, et tema tervislik roog ka teie peres koha leidis.

    ReplyDelete
  2. Siis on kohe palju õnnelikke, meie ju ka :)

    ReplyDelete