New Yorgi juustukook

Algatuseks ma ütlen, et see on fantastiline kook. Hästi lihtsate maitsetega, mõnusalt kreemine ja hõrk. Sõime seda vaarika coulis'ga, mida ma eesti keelde ei oskagi panna... vedel toormoos ilma seemneteta? Mulle endale meeldis see naturaalsel kuju rohkemgi. Igal juhul oli see kook piisavalt maitsev, et kõik külalised palusid tükikese veel kojugi kaasa.
Sestap julgen ka kõva häälega seda küpsetist kiita :)



Viimasel ajal on palju igast toidublogides kirjutatud, et kui vastutusrikas ikkagi see avalikkuse ees kirjutamine on ja kui tähtis ja muidu tore amet. Sattusin siis mõtlema, et kilkan siin iga asja peale, et oi kui nämma ja muud sarnast emotsionaalset asja, aga maitsed on ju nii erinevad. Pealegi ei ole kõik päevad vennad ja sama retsept ei pruugi teistkorda võrdväärselt töötadagi, sest retseptid on sellised elavad asjad, kus palju mängib rolli su oma tuju, hetke õnn, töö käigus sujuvalt lisatud "sortsukesed" ja kes teab veel mis. Anna üks ja sama retsept kahele kokale ja vaata kas saad täpselt ühe ja sama tulemuse. Minu maitsed ja minu emotsioonid - minu hobi, kui lubate :)

Pealegi ma kahtlustan, et seda blogi loevad nii ehk naa rohkem mu pere ja sõbrad, sekka mõned abikaasa töökaaslased ja siis veel teised vahvad sellid, kes on oma olemasolust üht või teistpidi märku andnud.

Kusjuures vaatasin statistikaprogrammist, et kõige otsitum sõna, mille abil minu blogini on jõutud, on "chai latte", ent huvitavaim "estonian kaneel sai rezept"...see selgitab ilmselt 15 sakslase eksirännaku mu veebilehele :)

Aga see fantastiline kook siis...

Põhi:
140 gr Digestive küpsiseid
60 gr võid
2 spl Amarettot

Täidis:
600 gr maitsestamata toorjuustu
170 gr suhkrut
1 tl vaniljesuhkrut
3 spl nisujahu
1 sidruni koor
1 spl sidrunimahla
3 muna
150 gr kreeka jogurtit

Pealmine kiht:
300 gr kreeka jogurtit
2 spl suhkrut
1 spl sidrunimahla

Põhja jaoks purusta küpsised hästi peeneks (köögikombainis), sulata või ja sega see ühes Amarettoga küpsisepuru hulka. Sega hästi läbi ning aseta võitatud lahtikäiva koogivormi (23 cm) põhja. Küpseta 180 kraadises ahjus 10 min.

Täidise jaoks vahusta mikseriga (madalaimal kiirusel) toasoe toorjuust suhkrutega. Lisa nisujahu, riivitud sidruni koor, sidrunimahl ja mikserda kergelt läbi. Endiselt madalal kiirusel. Kalla juurde lahtiklopitud munad ja kreeka jogurt ning mikserda veel paar-kolm tiiru. Segu peaks jääma ühtlane, tükivaba ja üsna vedel. Vala täidis eelküpsetatud põhjale ning aseta ahju 200 kraadi juurde 10 minutiks. Seejärel alanda kuumust 110 kraadini (hoia ahjuust u 3 min veidi irvakil) ning lase veel küpseda 15 minutit. Sõltub ilmselt ahjust, sest originaalretsept käskis 25 min küpsetada, aga minu oma sai küll kiiremini valmis. Kook peab olema selline, et kui servast kinni võtta ja raputada, siis keskelt peaks see mass võdisema. Keera ahi kinni ja jäta kook sinna 2 tunniks jahtuma. Mul jahtus 1 tund kinnise uksega, siis lugesin reteptist, et kui kreemisemat tulemust tahta, peaks uks lahti olema ja teiseks tunniks siis tegin nii kui kästud. Isegi kardetud pragusid ei tekkinud pinnale, I'm so proud :)

Valmista pealmine kiht segades kreeka jogurti, suhkru ja sidrunimahla ühtlaseks kreemiks ning vala see jahtunud koogile. Aseta külmkappi ja lase tal üleöö seal taheneda.

Mugandatud BBC Good Food 1 ja 2 retseptidest

No comments:

Post a Comment