Vaarika-kohupiimakook kooskoshelvestega

Belgias on ajal teine mõõde. Lihtsalt on nii. Kui kaupluse sulgemisaeg on kell 19:00, siis tõmmatakse uksele võre ette umbes 18:45. Kui sellise hämmastava asja kohta aru pärisime müüjalt, siis ta ütles silmi pööritades: "ma pean veel raha lugema ja koristama ja ma ei jõua seda ju kella seitsmeks nii tehtud. Tuleb mingi klient, töllerdab 15 minutit siin niisama ja ei osta midagi, aga mul siis kõik tegemata." Arusaadav, koristaja on inimene, samuti müüja. Sulgemisaeg ei ole mitte kliendile, vaid müüjatele :) Kui sa tahad endale koju näiteks internetti, siis üsna tõenäoline on stsenaarium, et lisaks järjekordades veedetud ajale, pead sa ootama installeerijaid koju nädal-paar ja siis ei pruugi nad sugugi kokkulepitud ajal tulla. Saad hoopis telefonikõne (või õigemini helistad ise, kui sa oled terve päev neid tüüpe kodus oodanud ja nad ei tule), mille tulemusena selgub, et pead veel mõned päevad ootama ja sa tead, et tegelikkuses pigem nädalaid. Kui sa lähed arsti juurde, kus sul on konkreetne kellaajaline kokkusaamine, siis võid vabalt sinna tunni otsa kleepida. Ja nii edasi, igas valdkonnas.

Miks ma seda kõike siin pajatan? Sest kui mul detsembri alguses käis kodus ahju parandaja, kes pidi tellima mingi jupi, et kallis köögividin korda saaks, siis tänase päevani mul seda juppi ei ole ning ahi talitab täitsa omasoodu ja minu koogid ei valmi alati nii nagu tahaks.

Nii ka selle plaadikoogiga, mis sai abikaasa sünnipäeva tähistamiseks tema kontorisse saadetud. Minu arust oleks see põhi veidi veel tahtnud kuuma, aga selle ahjuga ju kunagi ei tea. Niigi küpsetasin teda kauem kui retseptis ette nähtud. Lõpptulemus oli küll maitsev ja üleöö külmas veedetud aeg vormis ka põhja koospüsivust paremaks.

Ja üldse, järgmine kord, kui põhjust on, siis võiks teha midagi huvitavamat, millegipärast on kõik plaadikoogid kohupiimaga või siis õunakad jms saialised.



Põhi:
200 g külma võid
6 dl jahu
1 dl suhkrut
0,5 tl soola
0,5 tl soodat
0,5 tl küpsetuspulbrit
100 g kookoshelbeid

Täidis:
1 kg kohupiimapastat
2 dl suhkrut
1 tl vaniljesuhkrut
4 muna
400 g külmutatud vaarikaid
2 tl tärklist (külmutatud marjade kasutamise korral)

Põhja tegemiseks sega omavahel kuivained, lisa juurde võikuubikud ning näpi purutaoliseks tainaks. Täidise jaoks sega omavahel kohupiim, suhkrud ning munad. Puista kolmveerand tainast ahjuplaadile, vala peale kohupiimasegu ning kata see siis tärklisega segatud külmutatud vaarikatega. Kõige peale puista ülejäänud tainapuru ning küpseta 200 kraadises ahjus umbes 45 minutit.

Allikas: mugandatud Nami-namist, algne allikas Selver

No comments:

Post a Comment