Valged sparglid, lihtsalt!

Mulle väga maitsevad sparglid ja kevad on see tore aeg, kus nende hooaeg õilmitseb ning nad on kohe eriti hõrgud ja värsked. Tavapäraselt hakkab see hooaeg pihta aprilli keskel ning lõppeb juunis, praegu mulle tundub, et see pole veel päris käes.

Mina olen olnud rohkem rohelise spargli usku, sest ta näeb lihtsalt esteetiliselt tunduvalt kenam välja. Aga belglased armastavad palju rohkem hoopis seda valget isendit. Neil on isegi kõik standardid välja töötatud, et kui pikk ja paks üks spargel peab olema ja sellele vastavalt saab ta siis ka märgistuse A või AA või siis rohelise puhul ka B. Lisaks on spetsiaalsed ka pakendamise viisid ja pakendite värvid. Terve teadus. Üllatav fakt - spargel võib kasvada päevas kuni 15 cm.

Proovisin ka siis seda "valget kulda" valmistada ja kuldaväärt tulemus sai. Abikaasa kiitis, et need olid parimad sparglid, mis ta oma elus on saanud...ja ei ole ainukesed eks :) Siiamaani lehvivad mu kõrvad heameelest.



500 gr valgeid spargleid
u 15 gr võid
soola
pipart
1 küüslauguküüs
riivitud parmesani

Koori sparglid nupu alt teise otsani juurviljakoorijaga ning lõika alumine ots umbes 1-2 cm jagu lühemaks. Kuskilt on meelde jäänud, et alumine ots tuleks tegelikult ära murda, pidavat ise õige kohapealt murduma, sealt kus enam puine pole. Aga ma pole julenud katsetada, kallis kraam ju :)
Aja vesi keema kas potis või pannil. Spargleid tuleks keeta (või aurutada) sellises nõus, kuhu nad mahuvad kas püsti või siis pikali lahedalt hulpima. Mina keetsin neid pannil. Valge spargel tahab soolakas vees keeda umbes 10-15 minutit. Seejärel kurna ja nõruta.
Sulata pannil või ning prae spargleid ühelt poolt kuni nad kergelt pruunistuvad. Siis keera nad ümber ja lisa õhukeselt viilutatud küüslauk, maitsesta soola ja värskelt purustatud musta pipraga ning prae kuni spargel ja küüslauk on kenasti kuldsed. Tõsta taldrikule, raputa üle peenelt riivitud parmesaniga ja serveeri koheselt.

2 comments:

  1. Hüva retsept, kuna senini pole valge spargliga miskit erilist peale osand hakata. Senine lemmik on olnud roheline!

    ReplyDelete
  2. Sama lugu siin, aga ... when in Rome... :)

    ReplyDelete