Õunatort ehk tagurpidi õunakook



Mäletan, et selle retsepti andis meile mu soome keele õpetaja, siis kui käisin seitsmendas klassis. Tegemist on tagurpidi õunakoogiga, kuid see pole siiski päris prantslaste tarte tatin. Ja ausalt öeldes, on see minu arust hoopis maitsvam!
Ma polnud seda kooki ammu-ammu teinud. Teadsin, et seal oli mingi konks, mis on seotud lahtikäiva vormiga, ent kas seda pidi kasutama või just vastupidi - see nii selge polnud. Mõistus ütles, et pigem mitte, aga mitte alati ei järgi me seda kainet häält me peas eks. Nii ma siis tegingi, risti vastupidi. Võtsin lahtikäiva vormi, surasin ained sinna sisse ja jäin ootama, millal terve majapidamine paksu suitsuga kattub. Hea, et naabrid tuletõrjet ei kutsunud.

Järgmine kord olin targem :)

Kook on imehea. Ta on oivaline niisama, aga eriti maitseb ta hea ühes vaniljekastme või jäätisega. Kaunist kokkamist!

Taigen:
150 gr jahu
75 gr võid
50 gr suhkrut
sutsu soola
1 muna

Õunatäidis:
1 kg õunu
100 gr suhkrut
50 gr võid

Sega või ja kuivained, lisa muna. Taigen palliks ja pooleks tunniks külma. Koori ja puhasta õunad ja lõika sektoriteks. Aseta vormi põhja või killukesi, puista peale suhkrut ja lao otsa osa õunalõike. Õuntele peale võitükikesi ja suhkrut ning siis jälle otsast pihta. Jätka kuni õunu jagub, jättes need viimaseks kihiks. Vormi taigen vormi suuruseks ja aseta õuntele. Küpseta 200 kraadises ahjus alt küpsetamise režiimil 30 minutit ja ülaosaga veel 15 minutit. Jahuta ja keera alusele välja.

1 comment:

  1. Kõige rohkem meeldib mulle selle blogi juures see, et vasakult saan valida mingi koostisaine..nt täna on mangoisu ja saangi mangoretseptid :P

    ReplyDelete